
24 Lut Co to jest CRM? Wyjaśniamy!
Szukasz sposobu na zautomatyzowanie i usprawnienie zarządzania relacjami z klientami w Twojej firmie deweloperskiej lub budowlanej? Postaw na sprawdzony CRM. Co to za oprogramowanie i jakie korzyści płyną z wdrożenia go w Twojej branży? Wyjaśniamy!
System CRM (ang. Customer Relationship Management) jest systemem informatycznym, który automatyzuje i wspomaga procesy, związane z zarządzaniem relacjami z klientami, zarówno w zakresie pozyskania leadów, jak i utrzymania obsługi na jak najwyższym poziomie. CRM w Twojej firmie wspomoże zatem pracę działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, a także zarządu. W kontakcie z klientem liczą się przede wszystkim czas reakcji, odpowiednie kompetencje oraz szybkie znalezienie rozwiązania problemu. Kompleksowy system CRM pozwala bezbłędnie rozpoznać potrzeby klienta, odpowiednio je sklasyfikować, doprowadzić do zawarcia transakcji, a następnie płynnie przeprowadzić obsługę posprzedażową. Do najważniejszych zalet systemu CRM zaliczamy szeroko pojętą automatyzację, obejmującą marketing, sprzedaż i bieżącą obsługę klientów we wszystkich punktach styku z Twoją marką. Sprawdź, czym w praktyce wyróżnia się system CRM i co odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu satysfakcji klienta na właściwym poziomie.
System CRM w firmie – definicja i zastosowanie
System CRM to zestaw narzędzi interaktywnych, operacyjnych i analitycznych, które zbierają, łączą i analizują wszystkie dane o Twoich klientach. Masz zatem dostęp do informacji kontaktowych, dotyczących interakcji z przedstawicielami firmy, zakupowych, o zgłoszeniach serwisowych, zasobach oraz ofertach i propozycjach współpracy. Możesz przeanalizować, co dzieje się w każdym punkcie styku klienta z Twoją marką, zrozumieć intencje odbiorców oraz podjąć działania, które usprawnią nie tylko komunikację, ale również procesy sprzedażowe. Kompletny profil Twojego klienta znacznie ułatwia budowanie solidnych relacji, prawda? Dane o klientach, zgromadzone w systemie CRM możesz wykorzystać również do prognozowania sprzedaży, projektowania kampanii, wdrażania innowacji produktowych oraz wielu innych działań, związanych ze sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta.
Automatyzacja marketingu (ang. Marketing Automation) w firmie pozwala na:
- bezbłędny podział klientów na grupy o podobnych zainteresowaniach zakupowych,
- zwiększenie wydajności pracy zespołów, które zajmują się tworzeniem kampanii reklamowych,
- automatyczne wysyłanie klientom spersonalizowanych wiadomości,
- integrację z innymi systemami i aplikacjami, w tym serwisami społecznościowymi, dzięki czemu CRM może wybrać najlepszą formę dystrybucji treści do potencjalnych klientów.
Automatyzacja sprzedaży obejmuje:
- wsparcie procesów biznesowych, zwłaszcza sprzedaży towarów i usług, oferowanych przez przedsiębiorstwo,
- śledzenie informacji o klientach, zwłaszcza tych, które dotyczą wykonywanych przez nich zamówień,
- stały dostęp do danych dla Ciebie i Twoich pracowników, dzięki czemu możecie śledzić na bieżąco historię zakupów danego klienta,
- zdobywanie wiedzy na temat preferencji oraz potrzeb klientów, co wspomaga tworzenie realistycznych prognoz sprzedażowych, mających poprawić wyniki sprzedaży przedsiębiorstwa.
Automatyzacja obsługi klienta odpowiada za:
- usprawnienie wszystkich form komunikacji z klientem,
- poprawę relacji z klientami,
- zapewnienie kompleksowego wsparcia, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy z oferowanym produktem,
- monitorowanie i analizowanie przebiegu rozmów, aby poprawić jakość obsługi klienta.
System CRM w praktyce po prostu pomaga zwiększać sprzedaż i zyski Twojej firmy. Sprawdź, jakie moduły bezpośrednio się do tego przyczyniają.
Kluczowe moduły kompleksowego systemu CRM
Najważniejsze moduły systemu CRMdla firm deweloperskich obejmują: planowanie i realizację inwestycji, sprzedaż lokali, obsługę posprzedażową, wynajem lokali usługowych, raporty i kokpit menedżerski oraz zarządzanie ogólne firmą, w tym: prowadzenie dokumentacji inwestycji, zarządzanie sekretariatem, kalendarzem urlopów, delegacjami i rozliczaniem zaliczek, integrację z systemem ERP. Planując wdrożenie systemu CRMdo Twojej firmy budowlanej, zwróć szczególną uwagę na moduły, poświęcone: planowaniu budowy, zakupom i kontraktowaniu, realizacjom i rozliczeniom, serwisowi gwarancyjnemu, raportowaniu oraz ogólnemu zarządzaniu firmą. System CRM możesz wdrożyć w swojej firmie, wybierając jeden z trzech modeli:
- w chmurze (cloud),
- lokalny (on-premise),
- hybrydowy.
Co ważne, system CRM powinien być łatwy w obsłudze, opłacalny, a więc zapewniający odpowiedni zwrot z inwestycji, elastyczny, czyli zdolny do integracji z innymi systemami (np. ERP) oraz rzetelny. Tylko dokładne, spójne i wartościowe dane przełożą się na kompletny obraz Twojego klienta.
Jakie są korzyści z wdrożenia CRM w firmie?
Właściwie wdrożony i wykorzystywany system CRM poprawia doświadczenia Twojego klienta. Jakie jeszcze płyną korzyści z wdrożenia CRM w firmie? Zarządzanie relacjami z klientem pozwala uporządkować wiedzę o ofercie sprzedażowej, zwiększając konkurencyjność Twojej firmy. Możesz tworzyć harmonogram zadań, wpływających na polepszenie relacji z klientami i realizować je na podstawie zebranych danych. Co ważne, system CRM sam wygeneruje niezbędne raporty i analizy, dzięki którym zmierzysz sprzedaż i efektywność działań marketingowych. Systematyczne usprawnianie pracy i wprowadzanie zmian, podyktowanych pogłębioną analizą zachowań klientów, szybko zaowocuje trwałymi relacjami oraz ofertą skrojoną idealnie na miarę ich potrzeb, przynosząc Twojej firmie coraz większy zysk. Przekonaj się, jak wiele dobrego może wnieść do Twojej firmy odpowiedni system CRM. Wybierz ten, który powstał z myślą o branżach deweloperskiej i budowlanej. Sprawdź oprogramowanie Develogic.
Sorry, the comment form is closed at this time.